Cuvantul Parintelui Ambrozie Iurasov…CU PRIVIRE LA JUDECATA DE APOI!
20 septembrie 2011 de deveghepatriei
Părintele Ambrozie Iurasov, cunoscut încă de pe vremea comuniştilor ca
un duhovnic cu cercare a înfiinţat în anii ’90 la Ivanovo , pe lângă
Catedrala “Intrării Maicii Domnului în Biserica “ o obşte de maici. Că
duhovnic pune un accent deosebit pe spovedanie, pe legătura sinceră şi
strânsă cu fiii duhovniceşti, pe îndeplinirea poruncilor evanghelice,
neacceptând atitudinea “călduţă” faţă de mântuire a creştinilor de azi.
Predicator talentat, este invitat în cadrul unor emisiuni creştine
radiofonice şi televizate; se remarcă printr-o bogată activitate
publicistică pe teme apologetice, catehetice şi omiletice.
Cum va judeca Dumnezeu universul?
Toţi oamenii până la unul vor învia în trup – şi morţi şi viii.
Sufletele se vor uni cu trupurile, vor fi luate în văzduh iar pământul
va arde. În univers va apărea semnul Crucii Domnului. Acest semn va fi
mai strălucitor ca soarele. Drepţii se vor lumina, iar păcătoşii vor
deveni negri. Îngerii vor cânta “Iată Mirele vine !” la miezul nopţii
(Matei 25, 6). Hristos va fi pe tron împreună cu Apostolii şi cu mulţime
mare de îngeri şi va judeca universul. Pe cei drepţi Domnul îi va
trimite spre viaţa şi fericirea veşnică iar pe păcătoşi îi va osândi să
se chinuiască veşnic. Cu acestea va fi încheiată istoria vieţii pe
pământ.
Va mai există oare viaţa pe pământ după cea de-a doua venire?
În Sfânta Scriptură se spune că pământul nostru va arde în ziua
Înfricoşătoarei Judecăţi, soarele se va întuneca, luna nu va mai
reflectă lumina acestuia, iar stelele vor cădea ( Matei 24, 29). Domnul
va crea un pământ nou şi un cer nou iar omul va avea un trup înnoit aşa
cum a avut Iisus după Înviere. Ţineţi minte cum a trecut El prin uşile
încuiate, a mâncat şi a băut cu ucenicii? Un astfel de trup în
duhovnicit, înnoit vom avea cu toţii. Nu vor mai fi boli şi necazuri, ci
o bucurie veşnică şi deplinătate a vieţii. Vor trece miliarde de ani şi
acesta va fi doar începutul pentru fericirea inimilor curate. Vor trece
tot atâţia ani şi acesta va fi doar începutul chinurilor pentru cei
căzuţi, iar acestea nu vor avea sfârşit…
Poţi cere de la Dumnezeu că oamenii să creadă?
Se poate cere ca Domnul să-l aducă la credinţă pe soţ, pe copil sau pe
aproapele, să-I înţelepţească, să-I întărească. Astăzi mulţi au mintea
întunecată, neînţelegând că Dumnezeu există. Mulţi enoriaşi ni se plâng:
“Aud tot timpul la serviciu: “De ce mergi la biserică? De ce duci şi
copii acolo că îi strici?”. Cei care pun asemenea întrebări sunt oameni
nefericiţi, care nu ştiu că se îndreaptă spre iad, împreună cu copii
lor. Copii acestora au toate şansele să ajungă criminali. A venit la
mine o femeie să-mi spună că fiul ei a fost eliberat de curând din
închisoare, dar că este foarte rău, tot timpul e amărât şi supărat. A
aruncat cu un scaun în fratele lui de 7 ani şi a ameninţat-o şi pe ea.
Ce-i de făcut? Eu am întrebat-o pe femeie: “De câte ori pe an mergi la
biserică?” Mi-a răspuns că merge rar, că nu ştie nicio rugăciune, nu
posteşte şi nici nu s-a pocăit până acum. Iată şi roadele unei astfel de
vieţi.
Ce înseamnă expresia “cei chemaţi”, atunci când se spune “Cei chemaţi ieşiţi”?
Această expresie îl desemnează pe cel care doreşte să se boteze, care
este chemat a se boteza în credinţă creştină şi să intre în Biserica lui
Hristos. Atunci când vine un om în biserică şi spune că doreşte să fie
botezat, preotul vorbeşte cu el sii îi dă un timp de pregătire. Acest om
este numit “chemat în Biserica”, el putând să asiste doar la prima
parte a Liturghiei, adică la Liturghia celor chemaţi, să asculte citirea
Apostolului, a Evangheliei, predica, îndrumările. După cuvintele ”Cei
chemaţi ieşiţi!”, cei chemaţi trebuie să iasă din biserică, deoarece
începe Liturghia credincioşilor la care rămân doar cei botezaţi,
ortodocşii.
Atunci când diaconul zice: “Cei chemaţi, capetele voastre Domnului să le plecaţi”, toţi creştinii trebuie să-şi plece capul?
Acest îndemn este adresat celor chemaţi, dar toţi trebuie să-şi plece
capetele, inclusive cei botezaţi, deoarece cu toţii, prin păcate, suntem
egali cu cei chemaţi. Din pricina păcatelor nu suntem demni să intrăm
în biserică şi nici să ne închinăm în faţa Domnului Iisus. De aceea
trebuie să ne smerim şi să ne plecăm capetele împreună cu cei chemaţi.
De ce se sting luminile în timpul citirii celor şase psalmi la Utrenie?
Citirea celor şase psalmi reprezintă trecerea de la Vecernie la
Utrenie, de la Vechiul la Noul Testament. În Vechiul Testament nu era
acea lumină pe care a adus-o Iisus Hristos în Noul Testament. De aceea
se cântă la Liturghia Darurilor mai înainte sfinţite: “Lumina lui
Hristos luminează tuturor”.
Ce înseamnă cădirea în timpul slujbelor?
Atunci când Adam şi Eva au văzut frumuseţea Domnului în grădina
Edenului, mergeau slăvindu-L. Biserica este gradina Edenului. În timpul
slujbelor se deschid Uşile Împărăteşti ale altarului şi atunci întreaga
biserica devine rai. Preotul îl simbolizează pe Adam iar purtătorul
lumânării pe Eva. Ei merg prin biserica şi Îl slăvesc pe Domnul prin
cădire, iar corul cântă: “Minunate sunt lucrurile Tale, Doamne, toate cu
înţelepciune Le-ai făcut…”.
Cădirea este înălţarea rugăciunii,
mulţumirea. După ce se încheie cântarea, se închid şi Uşile
Împărăteşti. Aceasta aminteşte de alungarea din rai a primilor oameni.
De aceea, diaconul iese din altar şi zice de pe solee, semnificând râul
de foc care separa raiul de lume: “Cu pace Domnului să ne rugăm…Pentru
pacea de sus şi pentru mântuirea sufletelor noastre, Domnului să ne
rugăm!”
Cum îi ajută sfinţii pe oameni: pe toţi o dată sau pe rând?
Maica Domnului şi sfinţii sunt cu toţii intru Domnul şi trăiesc prin
El. La fiecare sărbătoare milioane de oameni îşi înălţă rugăciunile
către Dumnezeu şi acestea sunt primite imediat. Milioane de rugăciuni se
îndreaptă către Domnul, iar în Domnul sfinţii primesc har ca să se
roage pentru oameni: “Doamne ajută-i “. Cel ce ajută nu este sfântul, ci
Domnul. Cum să exprimi mai uşor acest lucru? Eu am în apartament un
telefon şi vreau să sun la un vecin. Formez numărul dar nu nimeresc la
el din prima, ci la centrală şi abia apoi în apartamentul vecin. Apoi
vorbesc cu el nu prin peretele care ne desparte, ci prin centrală. La
fel se întâmplă şi atunci când ne rugăm unui sfânt. Rugăciunea noastră
ajunge la Domnul, de fapt. Sfântul primeşte rugăciunea noastră în
Dumnezeu, dar centrală este Domnul Însuşi. Sfinţii nu sunt mediatori,
ci rugători pentru noi în faţa Domnului. Ajutorul sfinţilor îl primim cu
toţii deodată, deoarece ajutorul Domnului nu cunoaşte limite de timp şi
spaţiu.
În Vechiul Testament se aminteşte despre fiii
oamenilor şi despre fiii lui Dumnezeu (Facere 6,2). Cine sunt aceştia,
de unde au apărut?
Atunci când Cain şi-a luat soţia şi a plecat
în ţinutul Nod, nu s-a pocăit şi nici nu s-a rugat lui Dumnezeu acolo.
El s-a ocupat cu meşteşugurile, făcea suliţe din metal, bijuterii, toate
gândurile lui fiind îndreptate spre trup; de aceea, urmaşii săi au fost
numiţi fiii omului (fiii oamenilor). Set, celălalt fiu al lui Adam,
care a făcut un jertfelnic Domnului a fost numit fiu al lui Dumnezeu.
Fiii omului şi cei ai lui Dumnezeu se înmulţeau. Fiii lui Dumnezeu au
început să ia de soţii fiicele oamenilor şi astfel poporul curat s-a
amestecat cu cei care se îngrijeau doar de trup. Atunci s-a pierdut
credinţa în adevăratul Dumnezeu, iar din aceste uniri păcătoase s-au
născut uriaşii. Doar opt oameni au menţinut credinţă pe pământ:Noe,
soţia acestuia şi cei trei fii ai lui: Sem, Ham şi Iafet, cu soţiile
lor.
Ce este “sânul lui Avraam” şi cine va ajunge acolo?
Această expresie o întâlnim în pilda despre bogatul nemilostiv şi
săracul Lazăr. Acolo se spune că “sânul lui Avraam”( Luca 16, 22-31)
este locul unde nu există chinuri sau pătimire. Avraam era un om drept
şi de aceea, Domnul era cu el. În Sfânta Scriptură aşa se şi spune: “Eu
sunt Dumnezeul lui Avraam, al lui Isaac şi al lui Iacov, Dumnezeul celor
vii, nu al celor morţi”. La Domnul toţi sunt vii. Acesta era “sânul
lui Avraam “, şi în el ajungeau oamenii care avuseseră o viaţă
virtuoasă. Aceştia stăteau acolo până la venirea lui Hristos.
Săracul Lazăr a ajuns în sânul lui Avraam pentru răbdarea sa. Bogatul,
murind a ajuns în iad. Văzându-l pe sărac din focul iadului, bogatul l-a
rugat pe Avraam să-l trimită pe Lazăr la fraţii lui, pe pământ, ca să-I
avertizeze despre muncile iadului pe care le vor suferi ca pedeapsă
pentru o viaţă dusă în păcate. Dar Avraam a spus că acest lucru nu se
poate împlini. Având în vedere această pildă, mulţi eretici spun că nu
trebuie să ne rugăm pentru cei morţi. Dar noi ştim că, după Învierea lui
Hristos, drepţii au trecut în rai. Trecerea despre care Avraam zicea că
este ca o prăpastie adâncă s-a deschis. Prin urmare trebuie să ne rugăm
pentru cei morţi.
Ce este “păcatul lui Ham”?
Despre
“păcatul lui Ham” aflăm din istorisirea despre Noe şi fiii săi (Facere
9, 20-29). În timpul potopului, Noe împreună cu fiii săi şi cu soţiile
lor au fost salvaţi de Dumnezeu. Atunci au rămas pe întreg pământul doar
opt oameni. Fiii lui Noe se numeau Sem, Ham şi Iafet. Odată, Noe a băut
vin (el nu băuse până atunci) şi a adormit gol sub un copac. Doi dintre
fiii lui s-au apropiat de el fără a se uita la goliciunea să şi l-au
acoperit dar Ham a râs de tatăl său. Când Noe a aflat asta, l-a
blestemat pe Ham. Din Ham au provenit ulterior hamiţii, apoi toate
neamurile negroide. Din Sem provin neamurile semite iar din Iafet, cei
care locuiesc acum în Europa.
Explicaţi-ne cuvintele: “Nu
socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci
sabie. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiica de mama
sa, pe nora de soacra sa. Şi duşmanii omului (vor fi) casnicii lui”(
Matei 10, 34-36)
Ateii ne aduceau aceste cuvinte ca un
contraargument: “Vedeţi ce spune Hristos? El nu a adus pace ci
dezbinare”. Despre ce fel de dezbinare vorbeşte Hristos? Să luăm
exemplul unei familii care nu-L cunoaşte pe adevăratul Dumnezeu şi nici
învăţătura lui Iisus Hristos, se închină idolilor şi crede în natură (că
doar ateii ne-au învăţat asta timp de 70 de ani). La un moment dat,
cineva din această familie crede în Dumnezeu, citeşte Evanghelia, se
pocăieşte, începe să meargă la biserică, se roagă. Atunci are loc
dezbinarea. Dacă ajunge soţia la credinţă, atunci soţul se ridică
împotriva ei. Dacă va crede copilul, părinţii vor fi împotrivă. Astfel
să întâmplă că membrii familiei să se duşmăneasca, părinţii alungându-l,
în unele cazuri, pe copil de acasă. Astăzi mulţi copii sunt mai curaţi
decât părinţii lor. Copii vin la Domnul cu sufletul în timp ce părinţii
fac mai greu această; de aceea nici nu-i permit copilului să meargă la
biserică şi îl ceartă, încercând să-l convingă că nu e bine. Copii sunt
nevoiţi să se închidă în baie ca să se roage. Uneori sar pe fereastra
pentru a asista la slujbă. Cunosc multe cazuri de acest fel. Dar atunci
când copii se roagă mult pentru părinţii lor, aceştia din urmă se
îndreaptă şi ei spre Dumnezeu.
Nu îmi sunt clare cuvintele
Mântuitorului din Evanghelie, unde scrie: ”Nu daţi cele sfinte câinilor,
nici nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor, că nu cumva
să le calce în picioare şi, întorcându-se să vă sfâşie pe voi” (Matei
7,6)
Cuvântul Domnului este sfinţenie. Omul credincios care
începe să-l propovăduiască, poate întâlni şi pe unii semeni care nu vor
să-l primească. Dacă omul începe să insiste şi să-l oblige pe cel ce nu
doreşte să primească Cuvântul Domnului, atunci el “aruncă mărgăritare
înaintea porcilor”, care le vor călca.
Să presupunem că un om
este stăpânit de un duh demonic. Sufletul lui nu mai poate primi şi
altceva, iar noi îi dăm hrană duhovnicească. Un astfel de om va nesocoti
aceste cuvinte. Evanghelia este Cuvântul Domnului. Oamenii raţionali
deschid Evanghelia, o citesc şi află acolo învăţături despre mântuirea
sufletului lor. Ei trăiesc cu Cuvântul lui Dumnezeu. Sfântul Serafim de
Sarov citea în decurs de o săptămână Evangheliile şi Epistolele din Noul
Testament. Cuvântul lui Dumnezeu intra în sufletul lui şi el trăia cu
acest Cuvânt. Dar Evanghelia poate fi citită în moduri diferite: unii
caută mântuirea în ea, alţii caută însă contradicţii.
De
exemplu, în Evanghelie este scris: “Şi dacă ochiul tău te sminteşte,
scoate-l şi aruncă-l de la tine”, “iar dacă mâna ta sau piciorul tău te
sminteşte, taie-l şi aruncă-l de la tine, că este bine pentru tine să
intri în viaţa ciung sau şchiop, decât, având amândouă mâinile sau
amândouă picioarele, să fii aruncat în focul cel veşnic” (Matei 18,
8-9). Omul începe atunci să se gândească: un ochi singur că pot să-l
arunc, dar cu al doilea oricum voi vedea. Înseamnă că şi pe acesta
trebuie să-l arunc?… Evanghelia trebuie citită cu pricepere, ca să
deosebim sensul istoric de cel profetic şi de cel alegoric. Ce se
înţelege prin cuvintele “scoate-ţi ochiul “, “taie-ţi mâna”? Dacă ne
ispiteşte mâna (de exemplu ne place să ne “impropriem” lucruri străine),
trebuie “să tăiem” aceasta patimă.
vineri, 18 ianuarie 2013
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Legaturii Ortodoxe
- MITROPOLII, ARHIEPISCOPII, EPISCOPII ROMÂNEŞTI
- Mitropolia Moldovei si Bucovinei (http://www.mmb.ro/)
- Mitropolia Ortodoxă Română a Europei Occidentale şi Meridionale (http://www.mitropolia-paris.ro/)
- Mitropolia Ortodoxa Romana pentru Germania si Europa Centrala (http://www.mitropolia-ro.de/)
- Arhiepiscopia Ortodoxă Română a Vadului, Fleacului şi Clujului (http://www.arhiepiscopia-ort-cluj.org/)
- Episcopia Dunarii de Jos (http://www.edj.ro/)
- Episcopia Sloboziei si Calarasilor (http://www.sf-esc.ro/)
- Episcopia Caransebesului (http://www.episcopia-caransebesului.go.ro/)
- Episcopia Ramnicului (http://www.episcopia-ramnicului.ro/)
- Arhiepiscopia Tomisului (http://www.arhiepiscopia.tomrad.ro/)
- The Romanian Orthodox Episcopate of America (http://www.roea.org/)
- BISERICI, MĂNĂSTIRI, PAROHII ROMÂNEŞTI
- Mănăstirea Golia, Iaşi, Romania (http://www.golia.ro/)
- Mănăstirea Horaiţa (http://horaita.mmb.ro/)
- Mănăstirea Sihăstria (http://sihastria.mmb.ro/)
- Mănăstirea Secu (http://secu.mmb.ro/)
- Mănăstirea Sfânta Maria - Techirghiol (http://www.sfanta-maria.ro/)
- Romanian Monasteries (http://www.romanian-monasteries.go.ro/)
- Mănăstiri din Bucovina (http://www.manastiri-bucovina.go.ro/)
- Mănăstirea Putna (http://www.manastirea-putna.go.ro/)
- Mănăstirea Cernica (http://www.cernica.go.ro/)
- Mănăstirea Tismana (http://www.manastirea-tismana.go.ro/)
- Mănăstirea Cozia (http://www.manastirea-cozia.go.ro/)
- Mănăstirea Frăsinei (http://www.manastirea-frasinei.go.ro/)
- Mănăstirea Vladimireşti (http://www.manastirea-vladimiresti.go.ro/)
- Mănăstirea Afteia (http://www.manastirea-afteia.go.ro/)
- Mănăstirea Stelea (http://www.manastirea-stelea.go.ro/)
- Mănăstirea Bogdana, Rădăuţi (http://www.bogdana.ro/)
- Parohia "Sf. Ioan Botezătorul", Bîrnova, Iaşi (http://parohiabarnova.tripod.com/)
- Biserica "Sf. Elefterie", Bucuresti (http://www.sfelefterie.go.ro/)
- Biserica Stavropoleos, Bucuresti (http://stavropoleos.starnets.ro/)
- Biserica "Sf. Silvestru", Bucuresti (http://biserica-sfantul-silvestru.ines.ro/)
- Biserica Schitul Magureanu, Bucuresti (http://www.schitulmagureanu.org/)
- Biserica Sfantul Stelian-Lucaci, Bucuresti (http://www.bisericasfstelian.ro/)
- Parohia Serban Voda, Bucuresti (http://users.pcnet.ro/serbanvoda/)
- Catedrala Ortodoxa Romana Tirgu-Mures (http://wwwold.netsoft.ro/catedrala/)
- Sfinta Manastire Iezer (http://www.geocities.com/Athens/Delphi/9202/)
- Parohia Vascauti (http://www.geocities.com/ghedani/)
- Parohia Tubingen (http://parohia.tuebingen.free.fr/)
- Biserica Ortodoxa Romana "Sf. Nicolae", Vancouver, Canada (http://www.geocities.com/Athens/Cyprus/1303/)
- Biserica "Sf. Parascheva", Boston, SUA (http://www.SaintParascheva.org/)
- Biserica Ortodoxă Română "Sf. Ioan Botezătorul", Montreal (http://www.bor-montreal.ca/)
- Biserica "Sfântul Apostol Andrei", Mississauga (http://www.sfapostolandrei.com/)
- SITE-URI ALE ALTOR BISERICI ORTODOXE
- Manastirile Athosului si Meteorele (http://jp.rdsar.ro/)
- Mount Athos (http://www.inathos.gr/athos/en/)
- ECCLESIA - The Site of the Church of Greece (http://www.ecclesia.gr/English/EnIndex.html)
- Greek Orthodox Patriarchate of Alexandria and all Africa (http://www.greece.org/gopatalex/)
- Greek Orthodox Archdiocese of America (http://www.goarch.org/)
- Ecumenical Patriarchate of Constantinople (http://www.patriarchate.org/)
- The Monastery of St. John, Theologian, Patmos, Greece (http://www.theplaka.com/patmos/msj/index.htm)
- Meteora (http://www.culture.gr/2/21/212/21207a/e212ga02.html)
- Serbian Orthodox Church (http://www.spc.org.yu/)
- Serbian Orthodox Diocese of Raska and Prizren (http://www.kosovo.com/default1.html)
- Russian Orthodox Church (http://www.russian-orthodox-church.org.ru/)
- Bulgarian Orthodox Church (http://bulch.tripod.com/boc/)
- The Armenian Church Directory (http://www.cilicia.com/armo_church_directory.html)
- Orthodox Patriarchate of Georgia (http://www.patriarchate.ge/eng/en.htm)
- Patriarhia de Alexandria (http://www.greece.org/gopatalex/)
- The Church of Albania (http://www.orthodoxalbania.org/)
- The Church of Poland (http://www.orthodox.pl/)
- The Church of the Czech and Slovak Republics (http://www.pravoslav.gts.cz/)
- Syrian Orthodox Church (http://www.syrianorthodoxchurch.org/)
- St Nicholas Russian Orthodox Church, Dallas, Texas (http://www.orthodox.net/)
- Antiochian Orthodox Christian Archdiocese of North America (http://www.antiochian.org/)
- Biserica Ortodoxa a Finlandei (http://www.ort.fi/)
- Valamo monastery in Finland (http://www.valamo.fi/)
- Orthodox Monasteries in North America (http://omna.nettinker.com/)
- The Cathedral Church of St. John the Baptist (http://www.stjohndc.org/)
- Indian Orthodox Church (http://www.indianorthodoxchurch.com/)
- Ecumenical Patriarchate - The Orthodox Metropolis of Korea (http://orthodox.or.kr/english/e_main.htm)
- PAGINI PERSONALE
- Poezii crestin ortodoxe (http://serafim.golia.ro/poezii/)
- Pagina ortodoxa (http://www.homepagez.com/ortodox/index.html)
- Sfaturi Ortodoxe (http://www.sfaturiortodoxe.ro/)
- Nistea's Page (http://www.nistea.com/)
- Pagina monahului Savatie Baştovoi (http://www.ournet.md/~crestin/)
- PAGINI DIVERSE
- BIBLIA sau Sfinta Scriptura (http://biblioteca.golia.ro/biblia/)
- Filocalia - treptele desavarsirii ortodoxe (http://www.filocalia.ro/)
- Biserica Ortodoxa Romana - Crestinism (http://www.crestinism-ortodox.ro/)
- Revista "Ideea crestina" (http://www.ideeacrestina.8m.com/)
- Revista "Biserica si problemele vremii" (http://www.bpv.8m.com/)
- OrthoLogia - jurnal de apologetica ortodoxa (http://www.ortho-logia.com/)
- Seminarul teologic liceal "Veniamin Costachi", Mănăstirea Neamţ (http://www.semmnt.ro/)
- Early Church Fathers (http://www.ccel.org/fathers2/)
- Theologic Systems (http://www.theologic.com/)
- Protopresbyter Alexander Schmemann Web Site (http://www.schmemann.org/)
- Romanian Christian Orthodox Page (http://www.plasticsusa.com/ortho/index.htm)
- Saint John Maximovitch Eastern Orthodox Web Page (http://saintjohnwonderworker.org/)
- The Saint John Chrysostom Webpage (http://www.chrysostom.org/)
- Orthodox Resources (http://orthodox.phpbase.net/)
- Conferinţe şi predici audio mp3 ale duhovnicilor români (http://www.resurse-ortodoxe.com/)
- OrthodoxWiki (http://orthodoxwiki.org/Main_Page)
- ALTELE
- Resurse Ortodoxe Romanesti (http://ortodox.tripod.com/)
- Orthodox Christian Links (http://www.geocities.com/Athens/7734/orthlink.htm)
- TheoLogic Systems: Orthodox WorldLinks (http://www.theologic.com/links/)
- The Orthodox Christian Foundation (http://www.ocf.org/)
- Creştinism Ortodox - Ortodoxia pe Web: catalog, clasamente, motor de căutare (http://ro.orthodoxlinks.info/)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu