Generaţiile părinţilor şi bunicilor
noştri au avut de înfruntat cea mai cumplită dictatură din istoria
lumii: comunismul bolşevic. Mulţi au înfundat puşcăriile, alţii – aflaţi
în aşa-zisa libertate – au suferit teroarea, degradarea şi înjosirea;
fiara comunistă îşi încerca dinţii pe trupurile şi sufletele poporului
român.
A căzut regimul comunist şi ne-am
bucurat; cine să se gândească că, într-un fel anume, comunismul nu
făcuse decât să se replieze puţin, schimbându-şi doar înfăţişarea,
pentru a se pregăti pentru bătălia finală? Acum se foloseşte o muniţie
cu mult mai distructivă pentru sufletul uman, mai nocivă decât cancerul,
mai eficace cu mult decât teroarea: numele ei e marea desfrânată sau pornografia.
Câţi oare conştientizează faptul că
desfrânarea sau erotismul obsesiv este cel mai mare inamic al omului
modern? Îşi arată chipul seducător la fiecare colţ de stradă în
chioşcurile cu de toate; ne întâmpină aţâţător în paginile ziarelor de
mare tiraj; dar mai ales ni se scurge în vene precum otrava cea dulce
atunci când ne conectăm la lumea televiziunii şi internetului, canalele
sau armele preferate ale marii desfrânate. Exagerăm?
Studiile desfăşurate în ultimele decenii
demonstrează fără putinţă de tăgadă că pornografia dă dependenţă mai
repede decât oricare drog. În general, narcoticele creează dependenţă
după cel puţin două săptămâni de la debutul consumului, pe când
pornografia, conform unor studii recente, poate conduce la dependenţă
după primele vizionări. Evident însă că educaţia, stabilitatea psihică,
credinţa sunt factori de atenuare a efectelor pornografiei.
„Plecând de la efectul de dependenţă, doctorul Cline (Zillmann Bryant & Huston 1994),
tratând sute de persoane cu dereglări sexuale, prezintă un proces în
patru paşi al implicării în consumul de materiale sexuale, în special
cele pornografice. Primul este «efectul de dependenţă», în care persoana
revine în mod repetat după mai mult material, deoarece acesta îi
furnizează un foarte puternic stimulent sexual, având un efect
afrodisiac (…). Cline continuă cu descrierea unui «efect de creştere»,
în care este resimţită «o nevoie crescută de mai mult stimulent pentru a
obţine acelaşi efect». În al treilea stadiu, apare «desensibilizarea».
Lucrurile care odată păreau şocante sunt din ce în ce mai puţin şocante
şi, prin urmare, devin legitime cu timpul. În al patrulea stadiu, Cline
constată că există «o tendinţă crescândă de a pune în practică
comportamentul văzut în materialele pornografice».”
Mulţi dintre prizonierii regimului
comunist au fost aşteptaţi cu ani buni, uneori chiar zeci de ani, de
femeile iubite, pentru ca după ieşirea din puşcărie să-şi întemeieze
familia. Suferinţele, reeducarea, lipsa speranţei de viaţă nu au putut
distruge dragostea acestor oameni, care nici măcar prin scrisoare nu
puteau comunica. Acum pornografia e capabilă să zdruncine în numai
câteva săptămâni şi cea mai curată şi proaspătă iubire, sau sentimentul
adânc de dragoste clădit în zeci de ani!
„Zillmann şi Bryant sunt interesaţi
de gradul în care «pornografia intră în conflict cu valorile familiale»
şi ne oferă din nou dovezi experimentale. În aceste studii, un grup
experimental de adulţi este expus la materiale video pornografice pe o
perioadă de câteva săptămâni (de obicei, şase). La o săptămână după
expunere, răspunsurile grupului la întrebările puse sunt comparate cu
cele ale unui grup de control care nu a fost expus.
Concluziile? Expunerea prelungită la
pornografie, realizată experimental, duce la o mai mare acceptare a
promiscuităţii atât la bărbaţi, cât şi la femei, iar pe măsură ce
promiscuitatea este considerată a fi normală, fidelitatea faţă de
partenerii de viaţă sexuală se diminuează mult faţă de cazul adulţilor
din grupul martor (de control). Subiecţii participanţi raportează, de
asemenea, că ar accepta mult mai uşor o intimitate sexuală neexclusivă
pentru ei înşişi, adică relaţii sexuale în afara vieţii conjugale, cu
persoane care, de asemenea, trăiesc cu altcineva”.(Gheorghe, 2008)
Nu numai dragostea, dar nici măcar
respectul firesc faţă de ceilalţi oameni nu rezistă prea mult
bombardamentului cu fantasme erotice. Ceea ce nu a reuşit să facă poate
cea mai demonică „reeducare” din toate timpurile, practicată în anii
1950 la închisoarea de la Piteşti, se reuşeşte astăzi prin pornografie
şi practicarea perversiunilor. De fapt, lucrurile merg mult mai departe.
Consumatorii de pornografie ajung nu numai să prezinte simptome de
irascibilitate şi lipsă de respect, dar ajung şi la un comportament
violent faţă de femei.
„Cercetările efectuate de Weaver au arătat că pornografia creşte comportamentul sexual dur cu femeile. (Weaver, 1994)
Această duritate include agresivitate crescută asupra femeilor, precum
şi o insensibilizare la rănile pe care violenţa şi atacurile sexuale le
provoacă. De asemenea, Larry Hoo din Hong Kong analizează în anul 1986
rezultatele a 35 de cercetări privind efectele expunerii la
pornografie. «Din aceste studii, 20 arată că pornografia măreşte
agresivitatea; în 4 din ele s-a găsit că există o legătură între
expunerea la pornografie şi cazurile de viol, iar în 11 s-a scos în
evidenţă faptul că bărbaţii care vizionează pornografie acceptă mai uşor
violenţa îndreptată împotriva femeilor şi batjocorirea acestora”.
Cum de s-a ajuns aici, cum s-a putut ca
desfrânarea să devină nota generală pe mai toate canalele mediatice ale
societăţii moderne, deşi are un efect atât de disolutiv pentru mintea şi
viaţa oamenilor?
În mod cert, pornografia este una din
cele mai profitabile afaceri, de aceea răspândirea ei într-o societate
de consum este foarte explicabilă, dar aceasta nu poate fi o explicaţie
satisfăcătoare decât într-o societate tribală condusă de instincte şi
magie. Pentru lumea modernă însă, unde există instituţii şi legi, unde
orice fenomen poate fi monitorizat şi analizat sociologic în vederea
luării de măsuri pentru protecţia indivizilor, o astfel de explicaţie nu
poate fi suficientă. Mai ales în condiţiile în care însăşi
organizaţiile internaţionale, care nu ar trebui să fie motivate de
vânzarea de pornografie şi prostituţie, susţin legislativ desfrânarea.
În urmă cu două numere, arătam cum ONU şi UNESCO impun educaţia sexuală
în grădiniţă şi şcoală încă de la vârsta de 5 ani. Altminteri, Uniunea
Europeană este principalul suporter al homosexualilor, dând legi care
impun atât recunoaşterea acestora, cât şi căsătoriile între ei sau
înfierea de copii. Aşadar, desfrânarea, pornografia şi chiar
perversiunile sunt nu numai îngăduite, dar şi promovate obsesiv de
marile organizaţii internaţionale. Se poate vorbi, aşadar, chiar de o
politică globală…
Lectura cărţii lui Aldous Huxley – Minunata lume nouă
ne va face să înţelegem motivele sau resorturile acestei politici
mondialiste. În distopia sa scrisă prin anii 1930, el preconiza
introducerea obligativităţii educaţiei sexuale de la vârstele cele mai
mici. Prichindeii, la numai câţiva anişori (precum ne cere UNESCO
astăzi!) erau iniţiaţi în practicarea jocurilor erotice, atât pentru
a‑şi cultiva mai bine impulsurile sexuale, cât şi pentru a învinge
ruşinea sau alte obstacole de natură psihologică care i‑ar fi
împiedicat mai târziu în viaţă să se împreuneze precum animalele cu
cine se întâmpla să se afle în preajmă…
„Pe o peluză cuprinsă de tufe de
arbuşti mediteraneeni, doi copii – un băieţel de vreo şapte ani şi o
fetiţă cam cu vreun an mai mare – jucau, cu toată gravitatea şi atenţia
concentrată a savanţilor adânciţi într‑un studiu consacrat unei mari
descoperiri, un joc sexual rudimentar.
Dintr-un grup de arbuşti din
apropriere ieşi o educatoare, conducând de mână un băieţel care urla în
timp ce era tras înainte. Pe urmele lor venea trap-trap o fetiţă cu
mutra îngrijorată.
– Ce s-a întâmplat? întrebă directorul.
Educatoarea dădu din umeri:
– Nu cine ştie ce. Numai că băieţelul ăsta se lasă greu implicat în jocuri erotice obişnuite… (Huxley: 69)
Scopul acestor jocuri sexuale nu era
altul decât educarea unor indivizi în spiritul libertinajului sexual,
pentru o societate în care fidelitatea şi dragostea în cadrul unei
familii erau considerate obscene şi ilicite. Statul lui Huxley trebuia
să-i pedepsească pe cei ce îndrăzneau să persiste prea mult în dragostea
faţă de o singură persoană. Astăzi, televizorul şi pornografia
împlinesc cu succes acest tip de reeducare…
Cum de s-a gândit Huxley la
posibilitatea apariţiei unui asemenea tip de societate? Care e
explicaţia unei asemenea educaţii, câtă vreme aceasta nu poate face
fericit pe nimeni şi nu poate asigura o societate sănătoasă?
Primul motiv enunţat de eroii Minunatei lumi noi
este acela că oamenii desfrânaţi sunt mai uşor de manipulat. Sunt ca şi
reeducaţii care, având conştiinţa morală distrusă, nu se pot opune
represiunii sistemului. Al doilea motiv este acela că desfrânarea este
cea mai bună metodă de control, de reducere a populaţiei. Cultura
erotismului, pornografiei şi prostituţiei vin în conflict direct cu
viaţa de familie, cu naşterea de copii, după cum demonstrează studiile
făcute în zilele noastre.
„Zillmann şi Bryant (Kubey 1996:7)
au arătat că expunerea la pornografie reduce dorinţa participanţilor la
studiu – bărbaţi sau femei, studenţi şi nestudenţi – de a avea copii.
Zillmann apreciază că această constatare poate susţine ideea următoare:
consumul prelungit de pornografie face ca faptul de a avea copii şi a
întemeia o familie să apară drept inconvenienţe, care nu sunt necesare
pentru obţinerea plăcerii. Aceasta deoarece pornografia înlesneşte
accesul facil la satisfacţii sexuale «superlative», satisfacţii care
sunt disponibile fără investiţii emoţionale, fără îngrădire socială,
fără obligaţii economice, fără sacrificarea timpului şi a efortului. Din
această perspectivă, satisfacţia imediată, pe care televiziunea
comercială o oferă şi o promovează atât de frecvent poate fi, în însăşi
esenţa ei, în conflict cu valorile de stabilitate şi angajament atât de
necesare funcţionării sănătoase a vieţii de familie”. (Gheorghe, 2008)
Huxley anticipa la nivelul anilor 1930
şi necesitatea dezvoltării tehnicilor contraceptive şi a abortivelor
pentru controlul populaţiei, în contextul destrăbălării generale a
indivizilor. Astfel, fericirea omului din cadrul vieţii de familie este
substituită cu plăcerea obţinută într-o extrem de seducătoare cultură a
desfrânării şi pornografiei. Bucuriilor frumoase ale împlinirii
dragostei în familie şi naşterii de copii, Huxley le opune plăcerea
trupească, rezultată dintr-o excitare a simţurilor.
Faptul că acum 70 de ani se prevedea cu
atâta precizie introducerea educaţiei sexuale în şcoli şi grădiniţe,
precum şi răspândirea fără precedent în istorie a desfrânării nu poate
fi ceva întâmplător. Să ne gândim numai că la începutul secolului al
XX-lea aceste lucruri păreau de-a dreptul aberante, într-o vreme când şi
sărutul în public era considerat un act indecent.
Şi, totuşi… Poate că este la fel de
întâmplător precum faptul că fratele lui Huxley a fost primul preşedinte
al ONU, organizaţie care astăzi pare să pună în practică utopia scrisă
în urmă cu aproape 80 ani în urmă…
De ce tot în anii 1930 începea să se
fundamenteze „ştiinţific” ideologia pe care mai târziu se va întemeia
promovarea obsesivă a desfrânării, a perversiunilor şi homosexualităţii?
http://luminaortodoxiei.com/ro/piedici-pentru-mantuire/item/1028
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu